
رویدادهای عمومی
درباره ما
خلاصه :
معرفی اجمالی:
پس از مدتها تحقیق و بررسی و برگزاری جلسات متعدد با صاحبنظران عرصۀ تربیت و تعلیم، به این نتیجه رسیدیم که جهت بسترسازی تربیت نسلی پویا و آگاه چارهای جز ایجاد مدرسه نیست. در رمضانالمبارک 1446 (فروردین ماه 1404) دست در دست یکدیگر گذاشته، مدرسه زندگی را پایهگذاری کردیم.
اینجا مدرسهای است برای آموزش مهارت زندگی صحیح، کشف استعدادات مثبت و پرورش آنها در جهت تحصیل رضای حضرت محبوب.
در مدرسه زندگی اهمیت «کشف حقایق» توسط فرزندانمان بیشتر از آموزش مستقیم است؛ «کارگروهی» برای آموختن در اولویت آموزشی قرار دارد؛ و بچهها میآموزند که چطور مسائل و چالش ها را خودشان در کنار یکدیگر حل کنند. در اینجا هر آموختنی برای رفع یک نیاز مهم در درون فرزندانمان میباشد و از آموختنیهای بیفایده خبری نیست.
چشمانداز:
مدرسه زندگی در نظر دارد که در ادامۀ مسیر خود بهزودی یک مؤسسه تربیتی و تعلیمی برای تمامی مقاطع تحصیلی تأسیس نموده، برنامهای جامع و کامل را جهت تربیت نسلی متخصص و متعهد تدوین نماید. بنابراین، آنچه در نقشۀ توسعه مد نظر هیئت مؤسسین میباشد، ایجاد یک فضای مجهز مشتمل بر تمامی امکانات آموزشی، پرورشی، تحقیقاتی و رفاهی خواهد بود.
خط مشی:
الف. توجه به اصول فطری:
مدرسه زندگی تمام مسائل خود را بر محور مبانی فطری پایهگذاری کرده، اعتقاد دارد دین حقیقی مطابق با عقلانیت و فطرت است. این مدرسه عاری از هرگونه اصول مبتنی بر سلایق بوده، فارغ از رنگهاست.
ب. مشاوره، نظارت و ارزیابی:
کادر تربیتی و آموزشی مدرسه زندگی هیچگاه خود را بینیاز از آموزش ندیده، جهت رشد معنوی و ارتقای دانش فنی پیوسته با متخصصین مشاوره داشته، و خود را تحت نظارت و ارزیابی آنان قرار میدهد.
ج. بهروزبودن:
مدرسه زندگی در عین حفظ حریم فرهنگ اسلامی و اصالت ایمانی، همواره خود را همگام با تغییرات و تحولات تکنولوژی قرار داده، مجهز به ابزار روز میگرداند. بنابراین، آموزش خطرات و آسیبهای استفاده بیرویه از تکنولوژی از ابتداییترین و اساسیترین آموزشها برای دانشآموزان خواهد بود.
د. مهارت انتخاب صحیح:
انسان از بدو تولد با دو شاخصۀ آزادی و عزت متولد میشود. در مدرسه زندگی دانشآموزان خود انتخاب میکنند که کدام آموزش و به چه دلیلی برای آنها ارزشمند است. اینجا تمامی آموزشها براساس نیاز فرزندانمان و با توجه به تفاوتهای فردی آنها در یادگیری و علایق میباشد.
ه. خانوادهمداری:
مدرسه زندگی فضای دیگری جدای از خانواده برای آموزش فرزندانمان نیست. در اینجا مربی رکن مستقلی در تربیت و تعلیم دانش آموز نبوده، مدرسه خانۀ دوم فرزندمان نخواهد بود. مدرسه زندگی «جزیی» از روند تربیت و آموزش است که در کنار پدر و مادر نقش خود را ایفا میکند. روش پرورش و آموزش در مدرسه زندگی همیاری پیوسته با خانواده برای فراهمکردن بستر مناسب رشد و تعالی فرزندان است.
همچنین کودک در مدرسه زندگی میآموزد که خانواده در ارتقای اجتماع نقشی محوری داشته، برای ایجاد جامعۀ مطلوب راهی جز تشکیل خانواده امن و سالم نخواهد بود.
مأموریت:
تربیت فرزندانی که روش انتخاب صحیح و آگاهانه، آزادی عمل و بیان، کار گروهی و مسئولیتپذیری، تلاش برای رسیدن به هدف و نشاط توأم با احترام را آموخته و زندگی کرده باشند. دانشآموزان مدرسه زندگی نمادی از یک انسان آزاد و مدرن هستند که با رجوع به فطرت انسانی خود راه صحیح را از اشتباه تشخیص میدهند.
رسالت مدرسه زندگی ایجاد بستری امن و آرام برای رشد دانشآموزان است تا بتوانند تمام ظرفیت و استعداد خود را بهکار گرفته، توانمند و هدفمند باشند.